Termékek

Az online pénztárgépek már mindennapi életünk részét képezik, találkozunk velünk a közértben, a trafikban, taxiban, a masszőrnél, az autószerelőnél még a pénzváltónál is. Használatuk a bevezetés óta eltelt 5 évben evidenssé vált, de még ma is sok kérdés merül fel a működésükkel kapcsolatosan csakúgy, mint a pénztárgép vásárlásával kapcsolatosan. Az online pénztárgép vásárlásával kapcsolatosan felmerülő minden kérdésben állunk rendelkezésére elérhetőségeinken bármelyiken, illetve az alábbiakban is igyekszünk megválaszolni a leggyakrabban felmerülő kérdéseket.

 

Miért volt szükség az online pénztárgépek bevezetésére?

A pénztárgépek és taxaméterek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek és taxaméterek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 3/2013. (II. 15.) NGM rendelet a bevételek regisztrálásának új eszközét teremtette meg. Ez az eszköz az online pénztárgép, mely a pénztárgépek és az adóhatóság közötti online összeköttetés segítségével valós idejű tájékoztatást ad a NAV részére az értékesítéseinkről. A rendelet, mely csaknem a teljes géppark lecserélését tette kötelezővé a jogszabályban meghatározott online pénztárgép használatra kötelezett adóalanyok számára szigorú követelményeket támaszt a bevételeket rögzítő berendezésekkel szemben. A korábbi pénztárgépek műszaki színvonala nem felelt meg a XXI. század műszaki és technológiai követelményeinek, így sok visszaélésre is lehetőséget biztosítottak. A manipulációk nyomán a költségvetés jelentős bevételtől esett el, de jelentős hátrányt teremtett a helyzet azon vállalkozások számára, amelyek a visszaéléseket elkövetőkkel kényszerültek versenybe szállni bármely piacon. Az ellenőrzés és a felderítés is lassú és nehézkes volt az adóhatóság számára, mely jelentős erőforrásokat emésztett fel.

Miben más az online pénztárgép a hagyományoshoz képest?

Az új szabályozás célja, hogy a kor igényeinek megfelelő pénztárgépek kerüljenek a piacra, melyek a műszaki előírások által biztosítottan segítenek megakadályozni a visszaéléseket. Ehhez elengedhetetlen, hogy a rögzített adatok később nem módosíthatóak, nem törölhetőek, minden tétel rögzítésre kerül, még azok is melyek esetleg később törlésre kerültek. A NAV szervere minden pillanatban tudja, hogy milyen eszközzel kommunikál, ez megakadályozza a gépek klónozását.

A fenti követelményeknek az új szabályozás az Adóügyi Ellenőrző Egység (továbbiakban AEE) megteremtésével tett eleget. Az AEE a pénztárgépnek egy elkülönített egysége, mely zárt, elektronikus adattároló és adatkommunikációs feladatokat lát el. Az online pénztárgépen készített adóügyi bizonylatokat és a hozzájuk tartozó elektronikus nyilvántartásokat tárolja, valamint gondoskodik a pénztárgép és NAV szervere közti titkosított adatkapcsolatról.

Az adatkapcsolatot az online pénztárgép AEE számára a AEE gyártó által beépített SIM biztosítja, mely SIM-et az AEE gyártó szerződött telekommunikációs szolgáltatója biztosítja, ennek megfelelően a szolgáltató nem választható. Az adatkapcsolat díját hatóságilag szabják meg, így minden szolgáltató részére ugyanannyit kell fizetni.

Az online pénztárgépek bevezetésének elsődleges célja az volt, hogy a pénztárgépben regisztrált adatok online jussanak el a NAV-hoz valamint, hogy az adatok ne legyenek manipulálhatóak vagy törölhetőek. Emiatt nem probléma az sem, ha időszakosan az adatkommunikáció szünetel, esetleg az adatszolgáltatás technikailag nem megoldott (nincs hálózat), hiszen az adattároló funkció révén az adatok később kiolvashatóak a gépből.

Ki kötelezett online pénztárgép használatra?

A gépi nyugtaadásra kötelezett adóalanyok körét a pénztárgépek és taxaméterek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek és taxaméterek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 3/2013. (II. 15.) NGM rendelet határozza meg, melyet itt olvashat. A rendeletet később a 9/2016. (III.25.) NGM rendelet módosítja, mely kötelezettek körét tovább bővíti 2017. január 1.-i hatállyal.

Hogyan lesz online pénztárgépem?

Néhány egyszerű lépésben összefoglaljuk, hogy mire lesz szüksége a pénztárgép várláshoz.

  1. Üzembehelyezési kód igénylése

A pénztágép szervizes beüzemeléséhez szükséges kódot a NAV-tól kell igényeljük PTGREG nyomtatványon. A nyomtatványon szereplő kód segítségével rendelhető a pénztárgéphez a vállalkozás, a műszerész ezzel üzemeli be a gépet, ezért mindenképpen szükség van rá. Online pénztárgépet megszemélyesítés nélkül nem lehet vásárolni.

  1. A kiválasztott pénztárgép megrendelése

Tájékozódhatunk, hogy a tevékenységünkhöz melyik a legmegfelelőbb online pénztárgép, van-e raktáron, illetve időpont egyeztetéssel elkerülhető a hosszas várakozási időt. A pénztárgép vásárlása hosszadalmasabb folyamat, időt takarítunk meg, ha a kiválasztott pénztárgépet előre megrendeljük.

  1. A számunkra legmegfelelőbb fizetési konstrukció kiválasztása

Ma már sokféle fizetési megoldás közül választhatunk, online pénztárgép vásárlása esetén is van lehetőségünk részletfizetési konstrukcióra, van lehetőség tartósbérletre is az egyösszegben történő vásárlás mellett. Online pénztárgép bérlése mellett tervezhető havi költségre számíthatunk, kockázat nélkül, hiszen a szervizelés és a felülvizsgálat költsége nem a mi büdzsénket terheli majd. Amennyiben saját pénztárgép vásárlása mellett döntünk a részletfizetés, könnyítheti az induló vállalkozások terheit.

  1. Szükséges dokumentumok

Egyéni vállalkozás esetén az alábbi dokumentumokat vigyük magunkkal:

Üzembehelyezési kód

Vállalkozói igazolvány

Meghatalmazás (amennyiben nem a képviseletre jogosult ír alá) – itt fontos megjegyezni, hogy az adatkapcsolati szolgáltatók kizárólag a pontosan kitöltött saját meghatalmazásukat fogadják el, melyeket innen tölthet le:

Telekom

Mobil Adat

No Roaming

A szolgáltató nem választható, kérjük tájékozódjon az Ön által választott online pénztárgép adatkommunikációs szolgáltatójáról.

Aláíró személyes okmányai

 

Cégek esetén:

Aláírási címpéldány

Cégkivonat

Meghatalmazás (amennyiben nem a képviseletre jogosult ír alá) – itt fontos megjegyezni, hogy az adatkapcsolati szolgáltatók kizárólag a pontosan kitöltött saját meghatalmazásukat fogadják el, melyeket innen tölthet le:

Telekom

Mobil Adat

No Roaming

A szolgáltató nem választható, kérjük tájékozódjon az Ön által választott online pénztárgép adatkommunikációs szolgáltatójáról.

Aláíró személyes okmányai

 

A fenti dokumentumokkal a műszerész meggyőződik arról, hogy a pénztárgép beüzemelését a képviseletre jogosult kéri, így elkerülve az esetleges visszaéléseket. A dokumentumok továbbá a pénztárgép adatkapcsolati szerződésének megkötéséhez elengedhetetlenek.

 


ÁRGARANCIA!

Minden általunk forgalmazott pénztárgépre árgaranciát vállalunk.
Amennyiben máshol olcsóbban látja,
valós és elérhető nyilvános ajánlatként,
akkor mi is ugyanazon az áron biztosítjuk a pénztárgéphez jutást Partnereinknek!

pénztárgépem.hu - ahol a minőségi szolgáltatás mellé a legjobb árakat is megkapja!