-
Pénztárgép
-
TITKOS MEGOLDÁSOK
ez itt a Kategória menüben megjelenő tartalom
-
POS Terminál
-
Termékek
- Tudnivalók
- English
Online pénztárgép használatára kötelezettek
Amennyiben Ön a pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendeletet (továbbiakban: NGM rendelet) vagy a módosító 9/2016. (III. 25.) NGM rendelet (továbbiakban: Módosító NGM rendelet) előírásaiból következően online pénztárgéppel történő nyugtaadásra kötelezett az online pénztárgépe megvásárlásához a legjobb helyen jár. Az alábbi összefoglalóban megtalálja a vonatkozó szabályokat, teendőket, illetve tanácsainkat a pénztárgép illetve a kiegészítők választásához.
Arról, hogy Ön tevékenysége alapján kötelezett-e az online pénztárgép használatára az NGM rendelet alapján itt tájékozódhat. A módosító NGM rendelet kötelezetteiről pedig itt tájékozódhat.
A megfelelő gép kiválasztása
Egy vállalkozás beindításával és ezzel együtt a vállalkozás működtetéséhez szükséges eszközpark beszerzésével általában hosszútávra tervezünk. Ahhoz, hogy eszközeink hosszútávon szolgálják céljainkat fontos, hogy jól válasszuk meg ezeket, nincs ez másként az online pénztárgépekkel sem.
A vállalkozásunk számára megfelelő online pénztárgép kiválasztásához át kell gondoljuk, hogy mi lesz az üzemeltetés módja. Amennyiben mozgószolgáltatást végzünk, vagy mozgóboltot üzemeltetünk speciális, GPS-szel rendelkező pénztárgépek közül választhatunk kizárólag. Amennyiben telephelyünk fix a kínálat jelentősen bővül, itt viszont a bőség zavarával kell megküzdjünk. Az alábbi szempontok mérlegelését javasoljuk:
A vásárlás lépései
A vásárlás első lépése az üzembehelyezési kód igénylése a NAV-tól PTGREG nyomtatványon. Amennyiben használt gépet vásárol átszemélyesítési kódot kell igényeljen, mert használt géphez az üzembehelyezési kód nem használható fel!
A vállalkozásunk profiljának és forgalmának legmegfelelőbb online pénztárgép kiválasztása. Ebben számíthat szakértő kollégáink segítségére, örömmel állunk rendelkezésére tanácsadással, hívjon bennünket!
Kiegészítők választása
Ha kiválasztottuk az igényeinknek és lehetőségeinknek is megfelelő pénztárgépet gondoljuk át milyen kiegészítők lehetnek segítségünkre.
A pénztárgép átvétele
A megrendelt online pénztárgép átvétele minden esetben irodánkban történik, ne felejtsen el időpontot egyeztetni. Kiszállításra előzetes egyeztetés alapján, külön díj ellenében van mód. A megbeszélt időpontban a képviseletre jogosult személy vagy meghatalmazottjának megjenelése szükséges az adatkapcsolati szerződés megkötéséhez. A pénztárgép átadása, oktatással valamint a szerződés megkötése körülbelül egy órát vesz igénybe.
Adatkapcsolati szerződés megkötéséhez szükséges dokumentumok:
CÉGEK ESETÉN
EGYÉNI VÁLLALKOZÓK ESETÉN
Pénztárgépet átadni jogszabályi előírás alapján kizárólag a vállalkozás kódjával történő beüzemelés után érvényes adatkapcsolattal áll módunkban. Szíves megértésüket köszönjük.