Vásárlás folyamata

Online pénztárgép használatára kötelezettek

Amennyiben Ön a pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendeletet (továbbiakban: NGM rendelet) vagy a módosító 9/2016. (III. 25.) NGM rendelet (továbbiakban: Módosító NGM rendelet) előírásaiból következően online pénztárgéppel történő nyugtaadásra kötelezett az online pénztárgépe megvásárlásához a legjobb helyen jár. Az alábbi összefoglalóban megtalálja a vonatkozó szabályokat, teendőket, illetve tanácsainkat a pénztárgép illetve a kiegészítők választásához.

Arról, hogy Ön tevékenysége alapján kötelezett-e az online pénztárgép használatára az NGM rendelet alapján itt tájékozódhat. A módosító NGM rendelet kötelezetteiről pedig itt tájékozódhat.

 

A megfelelő gép kiválasztása

Egy vállalkozás beindításával és ezzel együtt a vállalkozás működtetéséhez szükséges eszközpark beszerzésével általában hosszútávra tervezünk. Ahhoz, hogy eszközeink hosszútávon szolgálják céljainkat fontos, hogy jól válasszuk meg ezeket, nincs ez másként az online pénztárgépekkel sem. 

A vállalkozásunk számára megfelelő online pénztárgép kiválasztásához át kell gondoljuk, hogy mi lesz az üzemeltetés módja. Amennyiben mozgószolgáltatást végzünk, vagy mozgóboltot üzemeltetünk speciális, GPS-szel rendelkező pénztárgépek közül választhatunk kizárólag. Amennyiben telephelyünk fix a kínálat jelentősen bővül, itt viszont a bőség zavarával kell megküzdjünk. Az alábbi szempontok mérlegelését javasoljuk:

  • becsüljük meg a naponta kibocsájtott nyugták számát, ez alapján eldönthetjük, hogy milyen kategóriájú gépek közül javasolt választanunk (kis-és közepesforgalmú üzletek számára vagy nagyforgalmú üzletek számára javasoltak közül)
  • ár illetve ár-érték arány, hiszen valljuk be ez sok induló vállalkozás számára fontos szempont, hogy a költségeket minimalizáljuk, de hosszútávú tervezéssel elkerülhetjük, hogy egy gyengébb kategóriájú gép tudását "kinője" vállalkozásunk
  • használt gépet csak megbízható forrásból vegyünk és mindenképpen vizsgáltassuk át. Sok esetben csábító lehet az új készülékekhez képest alacsonyabb ár, de a végén lehet, sokkal többe kerülhet. Amennyiben gondolkodik használt gép vásárlásán javaslom a témában írt blog cikkünk elolvasását.
  • kiegészítők vásárlása. Milyen kiegészítők állnak rendelkezésre az adott típushoz, melyek megkönnyíthetik munkánkat.

A vásárlás lépései

A vásárlás első lépése az üzembehelyezési kód igénylése a NAV-tól PTGREG nyomtatványon. Amennyiben használt gépet vásárol átszemélyesítési kódot kell igényeljen, mert használt géphez az üzembehelyezési kód nem használható fel!

 

A vállalkozásunk profiljának és forgalmának legmegfelelőbb online pénztárgép kiválasztása. Ebben számíthat szakértő kollégáink segítségére, örömmel állunk rendelkezésére tanácsadással, hívjon bennünket!

Kiegészítők választása

Ha kiválasztottuk az igényeinknek és lehetőségeinknek is megfelelő pénztárgépet gondoljuk át milyen kiegészítők lehetnek segítségünkre.

  • a jogszabály alapján a pénztárgéphez kell tartozzon egy pénztároló eszköz, tehát erre mindenképpen szükségünk lesz. A pénztároló eszköz lehet az online pénztárgéphez csatlakoztatott kasszafiók, pénzkazetta, vagy egy fiók melybe praktikusan elhelyezhetünk különböző típusú vagy méretű pénztartó tálcákat. termékkínálatunkról a termékek nevére kattintva vagy ide kattintva tájékozódhat.
  • az online pénztárgépekben kizárólag pénztárgépekben és taxaméterekben használható hőpapír használható a jogszabályi előírás alapján. A szükséges pénztárgép szalag méretét a pénztárgép típusa határozza meg. A pénztárgép szalagokról itt tájékozódhat.
  • vonalkód olvasóra szükségünk lehet, amennyiben termékeinket fel szeretnénk vinni a pénztárgépre és azokat vonakód alapján szeretnénk értékesíteni. Megfelelő programokkal naprakészek lehetünk raktárkészletünk alakulásából, illetve értékesítéseinkből. 
  • számítógép, amennyiben pénztárgépünket ügyviteli vagy értékesítési szoftverrel szeretnénk üzemeltetni, vagy egyszerűen szükségünk van egy irodai gépre, árurendeléshez, levelezéshez, könyveléshez. Verhetetlen ajánlatunkat itt találja.
  • mérleget is csatlakoztathatunk az arra alkalmas online pénztárgépekhez, amennyiben az árukat súly alapján értékjesítik, ezzel jelentős időt és energiát takaríthatunk meg.

A pénztárgép átvétele

A megrendelt online pénztárgép átvétele minden esetben irodánkban történik, ne felejtsen el időpontot egyeztetni. Kiszállításra előzetes egyeztetés alapján, külön díj ellenében van mód. A megbeszélt időpontban a képviseletre jogosult személy vagy meghatalmazottjának megjenelése szükséges az adatkapcsolati szerződés megkötéséhez. A pénztárgép átadása, oktatással valamint a szerződés megkötése körülbelül egy órát vesz igénybe.

 

Adatkapcsolati szerződés megkötéséhez szükséges dokumentumok:

CÉGEK ESETÉN

  • A cég nevére szóló üzembe helyezési kód
  • Aláírási címpéldány
  • Cégkivonat
  • Aláíró személyes okmányai

EGYÉNI VÁLLALKOZÓK ESETÉN

  • A vállalkozó nevére szóló üzembe helyezési kód​​
  • Vállalkozói igazolvány, vagy a polgármesteri hivatal által kiadott regisztrációs lap
  • Aláíró személy okmányai

Pénztárgépet átadni jogszabályi előírás alapján kizárólag a vállalkozás kódjával történő beüzemelés után érvényes adatkapcsolattal áll módunkban. Szíves megértésüket köszönjük.

argep.hu